Az Edith tükör

Az Edith, legendás after hely a Nagymező utcában, ami egy ideje új arculattal kínál helyet szolid elektronikus buliknak, kicsi. A fenti bár résszel együtt nem is annyira, de a tánctér mérete még az Auróra pinyónál is kisebb. Ide hívta vendégül a Műhely múlt hétvégén a japán techno veterán Takaaki Itoh-t (aki egyébként Technokunst bulikon korábban már többször is játszott Budapesten). Az eseményt több mint 900-an igazolták vissza.

Az eset jól mutatja a budapesti klub helyzet határait. Lärm off, Turbina off, GRID off, TOLDI nyáriszünetel, a Gólyában épp más volt, olyan helyek mint az Arzenál vagy a Flashback mintha teljesen másba lennének (értsd, nem nagyon, vagy inkább nagyon nem, látni ott Műhely bulikat). A következmény az, hogy amikor egy helyi crew elcsalogat egy külföldit (Takaaki egyébként Pozsonyban szokott nyaralni és onnan turnézza be Európát) gyakorlatilag nem tud dátumütközésekre reagalni. Ezért olyan furcsa kompromisszumokba kényszerül, hogy egy big room techno bulit tömörít be egy pincepartiba és felárazza a jegyet, hogy kijöjjön a matek (nem plusszosra, nullásra – mert amikor a Műhely és hasonló label-crew-k bulit csinálnak, akkor nem a megaprofit szokott lenni a cél).

Az Edith egyébként egy korrekt hely, valamennyire talán hozza a régi flairt (amit én személyesen sose láttam, most bordó falak, csillár, füstös-bohém hatás), és a Nagymező közepén erős hazai, mondjuk, hogy eladhatóbb underground line-up-okat is. A maga módján még szórakoztató is az a krézi turista cat- és dogwalk, ami az Oktogon/Andrássy környékén uralkodik. Ez a Műhely este is jó élmény volt, a 40+ fok ellenére, dedikált crew, dedikált, hely, dedikált közönség.

Fenti számot az egyik Műhely alapító, Adam Krasz játszotta.