Register for free to receive our newsletter, and upgrade if you want to support our work.
IN CASE OF Egy színes ejtőernyő segítségével egyedül túlélni egy légikatasztrófát, majd a kannibálok szigetén landolni
Ian McDonnell muzsikáira még anno a ‘KilleKilles’ lemeze kapcsán figyeltem fel. A Spectre jól elkapta azt a pillanatot amikor a különféle basszus zenék addig addig mutálódtak míg nem techno, vagy legalábbis valami technonak csúfolt dolog lett belőlük. A következő állomás aztán a Bedouin Recordsnál kijött Bedouin Trax volt, ahol a törtek felett már a különféle törzsi/orientális sample-ök vették át a hatalmat (talán egy kissé didaktikus módon), kijelölve az irányt a tavaly – saját Eotrax labelén – megjelent Reconnect lemezig. A Reconnect stilisztikailag amolyan ‘megérkezés’ lemez. McDonell jungle gyökerei összeérnek és immáron organikus egészet alkotnak az általa használt sample-ök sokaságával, legyen az haiti woodoo dobolás vagy ír folk zene, a végeredmény mindig meglehetősen egyedi és letisztult marad. Ennek a lemeznek jön majd június végén egy remix változata. A felkért művészek mindegyike másban jeleskedik, van itt sújtó techno (Nene H) éppúgy, mint algorave (Renick Bell), vagy a kedves digitális bolond Eric Wiegand aka Errorsmith (korábban). Herr Wiegand épp akkorát csavar (szintetizál) a választott nótán (Transmutation-Redemption-Forgiveness), amekkorát kell ahhoz, hogy az Eomac által festett monokróm atmoszféra elmozduljon egy harsányabb, abszurdabb, de valahogy épp emiatt még ijesztőbb irányba. Like.