Roberto Auser / Cestrian az Ikarusz telepen

Sajnos nem lép fel Roberto Auser és Cestrian a (volt) Ikarusz telepen, legalábbis nem tudok róla. Csak arra sétáltam, és hallgattam a Dalmata Daniel új splitjét, konstatáltam, hogy nemrég már hivatalosan is megjelent, és hogy az album leírás egy proper review.

A DDS (Dalmata Daniel Split) egy szép széria a kiadónál. Mindig vinil, sok példányos nyomás (nem lathe cut), fekete tok, minimalista sticker design, és egy családi fotó inspirálta betét (számlistával és egyéb basic kredittel). Split, mert az A és B oldalon két különböző művész szerepel és a zenéket (amennyire tudom) “csak” a kurálás fogja össze (nem pedig közös jam, cross-mixelés vagy hasonló kollabok eredménye).

Ez a 7. DDS, ami az első 5 kiadásban magyar-külföldi logikával splittelt, itt most max. egy hazai-vendég mintát figyelhetünk meg (Roberto Auser már jelent meg a kiadón saját lemezzel 2021-ben).

Szóval a “liner note” szakmaiságát azzal a benyomással egészíteném ki, hogy milyen jó erre a splitre sétálni az ipar-rendszerváltás-privatizáció-szétesés-nosztalgia bűvkör egy manifesztumán. A telep egyébként kínai tulajdon, most mindenféle bérlők lakják, és a “Becsületesség Ahol Minden Indul” mottóval ellátott telep-reklámon szereplő felsorolás szerint angolul, magyarul és “angol. kina”-iul várják a megkereséseket. 

A séta végén egy szimpi biztiőr megkért, hogy hagyjam el a telepet, akitől megtudtam, hogy a Modulo buszokat (lsd. például Vár és környe) leköszönő Ikaruszos mérnökök rakták össze (a szintén mátyásföldi Újszász utcában), mielőtt eladták volna az egész kócerájt Oroszországba, és azt is, hogy az “öregnek” (Ikarusz úr) még mindig van ott műhelye, ahol retro buszokat rak össze telepi nosztalgia felvonulásokra és hasonlókra, és hogy az egyik hatalmas ex-gyártósori épületben filmforgatások szoktak folyni.


A séta helyszínén készült videónk 6 évvel ezelőttről: Franck Vigroux: Icône (video)

Támogassátok az MMN-t adó 1%-kal. Részletek: mmn-mag.hu/donate